Tuesday, August 19, 2008

Tokguruku Hilang dari blog KU

Aneh saya melihat, apabila gambar Tok Guru Nik Aziz sudah hilang dalam blog MSO, apa sudah jadi in? Orang yang menjadi pujaan selama ini sudah ditiadakan. Saya perasan sejak isu muzakarah PAS dengan Unmo yang hangat diperkatakan tidak lama dulu dan Tok Guru mengambil pendirian menolak semua bentuk pakatan dengan Unmo, pada ketika yang sama MSO adalah antara penulis blog yang pro kepada golongan yang ingin pakatan itu diteruskan.Saya tak tahu dan faham apakah penting sangat pakatan dengan Unmo perlu diterus sehingga MSO merasakan gambar Tok Guru enggak bisa lagi berada disisi blog MSO.




Semangat Setiakawan

Sebagaimana yang diketahui, kemenangan cemerlang PAS didalam PRU 12 ada hubung kait dengan terbentuknya gabungan parti-parti pembakangan Keadilan, DAP dan PAS disampingan rakyat umumnya melihat perlu ada sebuah pakatan atau parti alternatif diwujubkan di Malaysia, setelah rakyat begitu lama menghambakan diri kepada BN. Rakyat telah menolak Umno dan angkatan yang sewaktu dengannya dalam pilihanraya yang lalu. Harapan yang begitu tinggi dihati rakyat untuk pakatan parti-parti pembakang membela nasib mereka yang sudah lama menderita dibawah cekaman kerajaan Barisan Nasional.Rakyat dibelakang parti alternatif ini, walaupun mereka sedar bertapa besarnya risiko yang bakal mereka hadapi jika Pakatan ini gagal. Perlu juga diingat, kemenangan cemerlang PAS di Kelantan banyak telah disumbangkan oleh pengundi-pengundi muda diluar terutamanya yang berada di lembah Klang, hasil daripada gerakan bersepadau parti pembangkang dan NGO, kalau tidak disebabkan oleh tsumani politik yang berlaku disana boleh tentu Kelantan masih lagi diperintah oleh PAS, jika dibandingkan dengan penggal yang lepas PAS hanya berkelebihan satu kerusi sahaja dengan Umno.Disaat PAS mula mendapat penerimaan semua golongan rakyat Malaysia, dikala itu PAS hendak berpaling tadah oleh kerana terdapat beberapa pimpinan PAS yang kepunang untuk meraih pulangan yang tidak seperti yang diharapkan, sedangkan dimasa yang sama PAS telah membentuk 2 buah negeri Kelantan dan Kedah, Pulau Pinang kembali kepada DAP. terbentuk Pakatan Rakyat di Selangor dan Perak.Perlu diingat jika kepercayaan ini digadaikan, PAS akan kehilangan bukan setakat negeri kelantan dan Kedah dalam PRU akan datang tetapi yang paling besar adalah maruah diri.

Keputusan Tok Guru Nik Aziz adalah tepat dengan situasi semasa dan saya rasa MSO jangan terlalu emosianal ataupun membawa permasalahan peribadi beliau dengan pimpinan tertentu didalam Kerajaan Kelantan sehingga melangkaui batasan kebenaran.
draf

5 comments:

Anonymous said...

kawe rasalah MSO sayuti omar ada masalah jiwa ataupun barang hok dia nok tak leh keh,keh,keh

Anonymous said...

yolo sangat tu, dia nak komisen kambing japnapari dulu tak leh......he,he,he,he

Anonymous said...

sayuti kena bayar ko unmo

Anonymous said...

mkan roti canai lebih baik la,la,la

Anonymous said...

duduk dekat nga tok guru minta balak ke